dimecres, 9 de juny del 2010

Les primes de "la roja"

M’agrada el futbol. No sé explicar per què, es porta a dins, o t’agrada o no t’agrada i no saps explicar els motius, perquè mirat fredament tinc els mateixos calés si el meu equip guanya o no. Però en moments com aquest he experimentat una alegria tan gran (i alhora tan il·lògica) que fa que valgui la pena ser aficionat a aquest esport.

És per això que cada vegada que s’acosta un Mundial (com el que comença aquest divendres) o una Eurocopa em sento una mica perdut, perquè no m’identifico amb cap equip i el futbol, sense un referent, perd gran part del seu atractiu. Suposo que per proximitat (geogràfica, si més no) el més lògic seria simpatitzar amb la selecció espanyola, però la veritat és que no és així. Els motius donarien de sobra per escriure un altre article; deixem-ho en que em costa molt (és més, em resulta impossible) identificar-me amb els colors d’un equip que representa un país que només es recorda dels catalans a l’hora de pagar.

Per si no n’hi hagués prou amb això, m’assabento que els integrants de la roja cobraran 600.000 euros cadascun (pels que encara comptem en pessetes, gairebé 100 milions) si finalment aconsegueixen el triomf en la cita mundialista. Si tenim en compte que hi ha 23 jugadors a la selecció, les matemàtiques més elementals ens diuen que en cas de victòria espanyola l’import final a repartir serà de 2.300 milions de pessetes.

Tot plegat en una època de retallades salarials, amb més de 4 milions d’aturats i on cada dia podem escoltar missatges governamentals on se’ns demana a tots que ens estrenyem el cinturó pel bé del país. Doncs bonica manera de donar exemple, sí senyor! El govern demana comprensió a la ciutadania i llavors resulta que a aquests senyors els hi donen una morterada per fer el que se suposa que és la seva obligació: intentar guanyar el Mundial. Què passa, que no ho intentarien amb les mateixes ganes si no fos per la prima? Que no cobren prous calés ja als seus clubs? Que no diuen que és un orgull defensar la samarreta de la selecció? Si tant orgull senten, que juguin gratis!

Un apunt final: segurament algú estarà temptat de dir que la Federació Espanyola de Futbol és una entitat privada i per tant amb els seus calés pot fer el que vulgui. Doncs aquesta gent hauria de saber que l’esmentat organisme també rep subvencions del Consejo Superior de Deportes, és a dir, dels nostres impostos. Que se sàpiga. Per tots aquests motius, i aquest any més que mai, la roja me la trae floja.

1 comentari:

  1. Totalment d´acord, tand d´acord que si estiguies mes d´acord hem pensaria que ho he escrit jo.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails