diumenge, 16 de juny del 2013

L’orquestra del gulag

Des de ben petit, sempre que escolto alguna cançó que m’agrada i que no conec tinc la mania de voler saber qui la toca. Fins fa uns anys això no era possible si el locutor de la ràdio no ho deia (i jo em posava dels nervis), però actualment gràcies als smartphones això ja no representa cap mena de problema. Així va ser com vaig descobrir el grup Beirut, i concretament el seu disc de debut Gulag Orkestar.

En realitat, Beirut va començar com un projecte individual del jove cantant i multi instrumentista Zach Condon, una mena de nen prodigi de la música que d’adolescent ja tocava la trompeta en un grup de jazz. Nascut a Albuquerque i crescut a Santa Fe, una de les seves primeres influències musicals va ser la dels mariachis mexicans. Als 17 anys va viatjar a Europa amb el seu germà i allà es va impregnar de músiques de diferents països. Segurament per això, la música de Beirut és una curiosa i melòdica barreja de diferents estils, des de la música folklòrica de l’Europa de l’Est fins a elements del rock alternatiu. Tal com suggereix el títol del seu primer treball (que Condon va gravar quan va tornar d’Europa, ell mateix a la seva habitació), a la primera audició ens pot semblar una orquestra, però no de les d’auditori sinó més “popular” (estil xaranga), amb molts instruments de vent però també amb mandolines, ukeleles i acordions.

Us deixo amb la cançó amb la que vaig descobrir el grup, i que em continua sorprenent i agradant com el primer dia:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails